Benut deze online marketing kansen door de coronacrisis!

Deze coronacrisis gaat ons allemaal aan. We komen thuis te zitten, kunnen niet meer naar de sportclub en alle festivals gaan niet meer door. Voor het bedrijfsleven heeft de coronacrisis naast de gezondheidsrisico’s nog een andere impact. Het consumentenvertrouwen is namelijk enorm gedaald en veel mensen stellen aankopen uit om een buffer te hebben voor het geval dat. Dit brengt veel ondernemers in de problemen. Ook veel ondernemers komen in de problemen omdat hun product niet meer gefabriceerd kan worden op anderhalve meter afstand. Kortom het brengt enorme uitdagingen met zich mee, maar waar een crisis is zijn ook kansen. Deze kansen lees je hieronder:

Zet een webshop op

Nu we niet meer zoals vanouds kunnen shoppen neemt het online shoppen enorm toe. Dit is een enorme kans voor bedrijven om nog steeds omzet te draaien. Misschien verkocht je voorheen je producten niet op een webshop omdat je alleen business to business handelde. Het kan dan misschien interessant zijn om een webshop op te zetten. Je weet namelijk niet hoelang deze coronacrisis nog gaat duren. Een goede webshop kan dus een goede kans zijn om een nieuwe markt aan te snijden of je bestaande markt uit te breiden. 

Verbeter de content op je website

In een normale situatie ben je vaak te druk met dingen als sales en dergelijke om voldoende aandacht te besteden aan de content op je website. Nu iedereen thuis zit en er enorm veel meer gebruik wordt gemaakt van het internet is het nog belangrijker geworden om een goede positie te hebben op Google. Hoe ga je dit bereiken? Begin met contentmarketing of verbeter de huidige content op je website. Start met bloggen of voeg meer blogs toe en optimaliseer je content met nuttige zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Dit kan je op de lange termijn een hoop extra klanten opleveren. Je kan dan na de coronacrisis weer volle bak aan de slag!

Besteed aandacht aan social media

Tijdens de coronacrisis is het social media gebruik van mensen enorm toegenomen. We zitten thuis en we zijn vaker afgeleid door onze telefoons dan normaal. We gebruiken ook steeds meer social media omdat we niet meer met mensen kunnen afspraken. Een goed alternatief is dan om met ze te communiceren via social media. Wanneer je als ondernemer nu goed zichtbaar bent op social media ben je zichtbaar voor een hele hoop meer mensen dan voorheen. Het is nu dan ook enorm waardevol om te investeren in social media om zo nieuwe klanten te werven of je naamsbekendheid te vergroten.