4 marketingtips voor starters

Een bedrijf starten is een ding, maar het succesvol maken is nog een ander verhaal. Zonder naamsbekendheid en stabiliteit zal echt groot succes uitblijven. Maar hoe bereikt u nou als starter zoveel mogelijk (potentiële) klanten? Dat kunt u lezen in onderstaand artikel:

Tip 1: Maak het persoonlijk

Probeer bij het opzetten van een marketingcampagne zo persoonlijk mogelijk een draai te geven aan producten of de dienst die u in de markt gaat zetten. In het algemeen zijn mensen sneller geneigd een product te kopen wanneer zij zich hiermee kunnen identificeren. Het verschilt wel per sector, het ene product of dienst is makkelijker te promoten dan het ander. Concentreer daarom ook zoveel mogelijk op de boodschap, zodat mensen sneller overtuigd raken van de noodzaak van u product of dienst.

Tip 2: Uiterlijk

Bij marketing gaat het niet alleen puur om de kwaliteit van uw product of dienst. Presentatie speelt hierbij ook een belangrijke rol. Denk aan verpakkingsmateriaal, design of ontwerp van uw visitekaartjes. Wees bereid om hieraan tijd, energie en eventueel geld aan te besteden. Want zoals ze vaker zeggen: het oog wil ook wat.

Tip 3: SEO

SEO, voluit geschreven is dat zoekmachine optimalisatie. Tegenwoordig kun je niet meer onder zoekmachine optimalisatie uit. Hiermee probeert u de inhoud en navigatie van uw website te optimaliseren, zodat uw website beter scoort in Google en andere zoekmachines. Zo kunnen klanten u sneller vinden. Goede SEO-resultaten zult u niet binnen een week halen, houd er rekening mee dat hier een bepaalde periode overheen gaat voordat u echt resultaat ziet.

Tip 4: Benader uw doelgroep actief

Als u uw product of dienst onder de aandacht wilt brengen zorg ervoor dat u bijvoorbeeld via social media uw doelgroep blijft benaderen. Zorg ervoor dat u zich binnen de juiste groepen actief aandacht zoekt en weet wat zich er binnen deze cirkels afspeelt. Benader uw doelgroep wel op de juiste manier, welke leeftijd zijn ze, waar kan ik ze benaderen, hoe vaak kan ik ze benaderen, informeel of formeel, etc..