4 tips voor een instagram strategie voor jouw organisatie

Een effectieve Instagram-strategie is een uitdaging waar veel organisaties voor staan. De aandachtsmomenten van mensen worden steeds korter, waardoor de uitdaging om in korte tijd op te vallen steeds groter wordt. Wil je dit soort aandacht trekken? Dan zul je unieke, creatieve en probleemoplossende content op Instagram etc. moeten aanbieden.

Misschien heb je er al eerder van gehoord, maar hoe moet je het toepassen?

Er zit geen unieke formule achter goede content, en het is vaak moeilijk om op te vallen. Wij geven daarom enkele tips voor Instagram strategie die daarbij aan kan helpen.

1. Video: kennis is het nieuwe cool

Videos zijn de toekomst, ook op Instagram. Instagram reageerde hier bijvoorbeeld op door een videoverhaal te gebruiken, dat nu Snapchat heeft ingehaald, en videoverhalen te gebruiken om de speelduur van video’s te verlengen. Het belangrijkste is om de video af te stemmen op het kanaal, en niet andersom. Dit betekent dat een video op YouTube een ander doel heeft dan een video op Facebook.

2. Wees consistent op Instagram

Volgens Instagram-experts is het erg belangrijk om consistent te blijven posten op Instagram. Over het algemeen geldt deze regel: 1 post per dag. Een aantal onderzoeken heeft aangetoond dat het dagelijks plaatsen van informatie het aantal volgers en de deelname kan vergroten.

Je wilt de “tone of voice” van het merk overbrengen op uw doelgroep zonder vergeten te worden. Zorg ervoor dat uw inhoud bij elkaar past en niet te verschillend is. U moet de naamsbekendheid behouden.

3. Gebruik hashtags

Je hebt een Instagram gemaakt en je eerste bericht gepubliceerd. uitstekend! Maar nu wil je nog steeds ontdekt worden. U kunt dit doen door actief andere accounts te volgen en met geïnteresseerde gebruikers te communiceren. Een andere effectieve methode is om tags te gebruiken. Wees niet bang om dit te doen!

4. Communiceer met je volgers

Het hele doel van inbound marketing is om inhoud te bieden waarnaar bezoekers kunnen zoeken en om ze tevreden te stellen. Pushmarketing is niet langer effectief en Instagram is niet langer effectief. Als je alleen publiceert, maar het platform niet gebruikt, verlies je volgers. Vraag gebruikers bijvoorbeeld wat ze denken of wat de bron van uw service is.